Dat wil iedereen toch graag horen?

Ik ben er trots op dat mijn opdrachtgevers dit tegen mij zeggen omdat ze blij zijn met wat ik voor hen doe.

Wat is het dan waarmee ik voor hen het verschil maak?

Het begint al in het eerste, persoonlijke, gesprek. Voor mij als Personal/Virtual Professional is het belangrijk te weten met wie ik ga werken en probeer al in het eerste gesprek zoveel mogelijk over hem of haar te weten te komen zodat ik me kan verplaatsen in hen als persoon en als ondernemer. En dan niet alleen over het bedrijf, de klanten en het product of hobby’s….. wat belangrijk is, is de manier van communiceren naar buiten toe, zodat ik de juiste toon te pakken krijg als ik bijvoorbeeld het beheer van de social media overneem.

Een heel belangrijk punt is ook er achter te komen wat de “ideale” klant is van mijn opdrachtgever. Dit is vaak een lastige vraag omdat het definiëren van de ideale klant niet altijd voor de hand ligt. Maar gaandeweg het gesprek wordt het meestal wel duidelijk en hiermee kan ik dan aan de slag om ervoor te zorgen dat de zichtbaarheid en herkenbaarheid vergroot wordt. Ik gebruik hiervoor een tool in combinatie met LinkedIn (Sales Navigator) wat zijn vruchten al behoorlijk heeft afgeworpen.

Samen komen is een begin; samen blijven is vooruitgang; samenwerken is succes.

De branche waar de ondernemer in werkzaam is en de doelgroep bepaalt wat de beste media en beste stappen zijn om te starten met het creëren van de awareness! Dit is echt niet voor iedereen hetzelfde namelijk.

Je ziet al, het is echt maatwerk! En dat is super belangrijk.

En na dit eerste gesprek?

Na dit eerste, zeer belangrijke, gesprek zijn de bouwstenen gelegd tot een mooie en vruchtbare samenwerking. Contact blijven houden, al werk ik virtueel, is van belang; af en toe “live” samen komen om te evalueren, bij te stellen, blijven adviseren en inzicht en focus behouden is nog belangrijker.

Als Personal en/of Virtual Assistant vorm je een team met je opdrachtgever, alsof je in de kamer ernaast zit of aan het bureau tegenover hem of haar. Mijn klanten weten dat ik er voor hen ben: voor het geven van advies, voor een brainstorm(pje) en ook voor privé gesprekken. De samenwerking wordt er alleen maar beter van.

Geven is een rode draad in mijn dienstverlening. Ik geef niet alleen professionele ondersteuning en kennis maar ook toegang tot mijn waardevolle netwerk met ondernemers die ook hun kennis en expertise willen delen.

Wil je snel gaan, ga alleen… Wil je ver komen, ga samen!

Er zijn zoveel werkzaamheden die je kunt overlaten aan een Personal en/of Virtual Assistant. Niet alleen het beheer van social media maar ook je agenda en e-mail bijhouden, blogs schrijven, secretariele ondersteuning etc. En het teruggeven van een beetje rust en focus, laten we dat vooral niet vergeten.

Loop jij ook tegen bepaalde dingen aan waardoor er geen rust meer in je hoofd is en chaos op je bureau? Neem gerust contact met mij op voor meer informatie of kijk even op mijn website voor meer recensies van opdrachtgevers.

“The only way is up”…. dat is mijn motto!

Ik spreek je graag binnenkort.

Warme groet, Saar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *